Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

Φτάνουν πια οι κατασκευές. Καιρός για την Αλήθεια.

Σπύρος Χατζάρας

Tα μεγάλα λαϊκά κινήματα στην Ευρώπη και την Αμερική που θέλησαν να ανατρέψουν την « τυραννία» ,είτε του Βασιλιά είτε Θεού, ξεκίνησαν κυριολεκτικά μέσα από τις ιακωβίνικες τεκτονικές Στοές.

Όλες οι Επαναστάσεις στο διάστημα 17ος -20ος αιώνας , έχουν στον πυρήνα τους μια ολιγομελή ομάδα μασόνων. Η επανάσταση του Κρόμγουελ στην Αγγλία, η αμερικανική επανάσταση, η γαλλική επανάσταση, οι επαναστάσεις, στην Ισπανία, την Νεάπολη, την λατινική Αμερική, στο Πιεμόντε, και οι επαναστάσεις του 1848, ήταν όλες προϊόν των «φιλελευθέρων ιδεών» τις οποίες διέδιδαν οι «Φραμασόνοι» διαφωτιστές , και ήταν έργο των Ιακωβίνων και των «εξαδέλφων» τους Καρμπονάρων, που δούλευαν μέσα από τις τεκτονικές Στοές.

Αντίθετα, για την δική μας, την Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση του 1821 , υποστηρίζεται με επιμονή η άποψη ότι ξεκίνησε από μια ταβέρνα, ή τέλος πάντων από ένα κρασοπουλειό της Οδησσού, όπου αντάμωναν τρεις «πατριώτες», o Σκουφάς, ο Ξάνθος και ο Τσακάλωφ σύμφωνα με το «σενάριο» που εμπνεύστηκαν και παρουσίασαν ο Ι. Φιλήμονας και ο Ε. Ξάνθος, οι δύο μόνες και συνεργαζόμενες πηγές της «Ιστορίας» , που διδάσκεται στα σχολεία μας

Από μια πρώτη ματιά φαίνεται απολύτως παράδοξο πως αντιμετωπίζουμε την δική μας επανάσταση, εντελώς διαφορετικά από όλες τις άλλες στην παγκόσμια ιστορία. Ακόμη πιο παράξενο φαίνεται, το ότι οι κατασκευές των Φιλήμονα–Ξάνθου ,δεν υπέστησαν την «βάσανο» της επιστημονικής έρευνας και θεωρούνται ακόμα και σήμερα η «απόλυτη πηγή» για την Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης.

Σύμφωνα λοιπόν, με τις «απόλυτες πηγές», η δική μας Επανάσταση είναι η μόνη χωρίς πρόγραμμα, και χωρίς πρόβλεψη δημιουργίας εξουσίας.

Όσο και αν έψαξα σε όλους τους μελετητές και τους «μελετητές» της Επανάστασης του 1821 δεν βρήκα πουθενά να επισημαίνεται το τι καθεστώς ήθελε να δημιουργήσει στην Ελλάδα η «Φιλική Εταιρία» των Ξάνθου-Φιλήμονα, που υποτίθεται ότι προετοίμασε την επανάσταση.

Άρχισαν δηλαδή μια επανάσταση με τη λογική, «όπου μας βγάλει».

Το τι Καθεστώς θα είχε η Ελλάδα αφού έφευγαν οι Τούρκοι, δεν φαίνεται να απασχολούσε κανέναν.

Από αυτή την σκοπιά, η επανάσταση που περιγράφουν τα σχολικά μας βιβλία, ξεχωρίζει από όλες τις άλλες. Τέτοιο κακό, δεν έχει συμβεί σε καμία επανάσταση ούτε πριν ούτε μετά την δική μας.

Αλλά ας είμαστε επιεικής. Ίσως υπάρχει εξήγηση λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ελληνικής «ψυχοσύνθεσης». Αφού είμαστε, γενικώς, απρογραμμάτιστοι άνθρωποι, οι Έλληνες, αυτή η Ιστορία μας «ταιριάζει», και όσο για την έλλειψη σχεδίου εξουσίας και αυτό μας ταιριάζει «γάντι»γιατί γενικώς είμαστε αναρχοαυτόνομοι .

Προφανώς θα έκανε ο καθένας του κεφαλιού του, οπότε οι «τρεις εγκέφαλοι της επανάστασης», δεν χρειαζόταν να σπαταλούν φαιά ουσία.

Οι λαϊκοί «ηγέτες», άφησαν προφανώς τον Λαό , να αποφασίσει «εν Συνελεύσι», αν η Ελλάδα θα ήταν Δημοκρατία, αν θα είχε βασιλιά και ποιον, αν θα είχε Σύνταγμα και ποιο, αν θα ήταν ανεξάρτητη ή υπό την κηδεμονία άλλης δύναμης και ποιας. Και αυτό όμως ταιριάζει στην «ψυχοσύνθεσή» μας. Είναι η λογική του «βλέποντας και κάνοντας» και «άσε, θα δείξει».

Μια φορά κι έναν καιρό, λοιπόν, όπως θα έλεγε η «θεία Λένα», το 1814 σε μια ταβέρνα της Οδησσού , τρεις νέοι που αγαπούσαν την πατρίδα, ίδρυσαν την Φιλική Εταιρία.
Ορισμένες γιαγιάδες, πιο «θεούσες», λένε ότι, μια φορά κι έναν καιρό, «χάρις στην θεία πρόνοια οι τρεις θεοσεβούμενοι νέοι αποφάσισαν να κάνουν επανάσταση κατά των Τούρκων, στις 14 Σεπτεμβρίου του 1814»
Αυτή η παραλλαγή του παραμυθιού είναι πιο «Ελληνοχριστιανική» , γιατί αρχίζει την αφήγηση για το «θαύμα»,της ελληνικής επανάστασης με την ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Αυτή είναι και η εκδοχή της ελληνικής εκκλησίας.

Άλλοι πιο «περισπούδαστοι», το πάνε πιο μακριά. Μια φορά κι έναν καιρό το 1813 στην Αθήνα, οι καλοί Άγγλοι ίδρυσαν την Φιλόμουσο Εταιρία, από την οποία ξεκίνησαν όλα.

Όλα τα παραμύθια έχουν τα καλά πριγκιπόπουλα που θα φιλήσουν την κοιμισμένη βασιλοπούλα για να ξυπνήσει. Έτσι και στο δικό μας, οι τρεις «πτωχοί πλην τίμιοι και πατριώτες νέοι», ( το ότι ουτε ο Σκουφάς ,ουτε ο Ξάνθος δεν ήταν νέοι,δεν έχει καμιά σημασία), μ’ ένα φιλί θα ξυπνήσουν την κοιμωμένη Ελλάδα , και οι καλοί άνθρωποι όλου του κόσμου θα θυμηθούν την ιστορία της και με τη βοήθεια του Θεού θα καταφέρουν μέσα από κόπους και θυσίες να υποχρεώσουν τους "κακούς" να την αφήσουν ελεύθερη. (εκδοχή Χόλιγουντ).
Σε όλα τα παραμύθια υπάρχει χώρος για θαύματα.
Έτσι ο Θεός ή η Παναγία , φώτισαν τον Αλή Πασά να αποστατήσει και ο Θεός κανόνισε να στασιάσουν οι γενίτσαροι. Γενικά στα θαύματα δε χωράει η λογική και για αυτό δεν επεξηγούνται.

Ένα τέτοιο παραμύθι φυσικά θα προκαλούσε τα γέλια και όχι το ενδιαφέρον, ακόμα και των μωρών. Για τα παιδιά του δημοτικού δεν τίθεται ζήτημα. Και όμως «κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια». 188 χρόνια μετά την επανάσταση διδάσκουμε αυτό το «παραμύθι» στα δημοτικά ,τά Γυμνάσια, τά Λύκεια και τά Πανεπιστήμια της Χώρας μας.

Όσο λοιπόν πιστεύουμε στα παραμύθια και τα θαύματα, η εκδοχή των Φιλήμονα–Ξάνθου για την οργάνωση της Ελληνικής Επανάστασης που διδάσκεται στα σχολεία μας, στέκει μια χαρά. Αν όμως κάνουμε ένα βήμα προς την λογική, τα ερωτήματα γίνονται πολλά και τα αδιέξοδα της επίσημης εκδοχής αξεπέραστα.

Πότε έφτασε ο Τσακάλωφ στην Οδησσό; Πότε έφυγε από την Οδησσό ο Ξάνθος και πήγε στην Κωνσταντινούπολη; Γιατί ο Σπηλιάδης που έζησε τα γεγονότα χαρακτηρίζει τον Σκουφά "Απόστολο"; Ποιοι τον απέστειλαν ; Γιατί αυτοδιαλύθηκε η «Αρχή της Φιλικής Εταιρίας» το 1818, μετά το θάνατο του Σκουφά ; Γιατί ο Υψηλάντης υπέγραψε ότι αναλαμβάνει Γενικός Έφορος της Ελληνικής Εταιρίας και όχι της «Φιλικής» ; Ποιος ήταν ο μυστηριώδης Ιωάννης Μάνος που συνυπογράφει με τον Υψηλάντη και γιατί τον εξαφάνισε η ελληνική ιστορία ; Γιατί υπάρχει Εφοδιαστικό έγγραφο της Εταιρίας των Φιλικών που αναφέρει, «έτος Φιλικών 21ο»; Ποιος επεξεργάστηκε το σχήμα της οργάνωσης; Ποιος έφτιαξε τους μυστικούς κώδικες επικοινωνίας; Γιατί έγινε η επιτροπή της Ζακύνθου; Γιατί δεν έγιναν ο Τσακάλωφ ο Αναγνωστόπουλος και ο Ξάνθος αρχηγοί του ελληνικού κράτους; Γιατί αυτοί που έχυναν έξι χρόνια το αίμα τους για την ελευθερία ψήφισαν για αρχηγό του ανεξάρτητου κράτους τον Καποδίστρια,; Και ακόμα , που πήγαινε ο Ρήγας όταν τον έπιασαν στην Τεργέστη ; Γιατί οι Καπετάνιοι του Ολύμπου πήγαν να πολεμήσουν στη Σερβία; Πώς οι ιδέες της γαλλικής επανάστασης έφθασαν στους Έλληνες;
Είναι αρκετή εξήγηση ότι ο Ρήγας διάβασε τον Μοντεσκιέ και τον Ζαν Ζακ Ρουσσώ;

ΥΓ. Το 1834, μετά τον θάνατο του Καποδίστρια, και εν όψει της άφιξης του Όθωνα κυκλοφόρησε στο Ναύπλιο, το «Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας», του Ιωάννη Φιλήμωνα που μας παρουσίασε τον Σκουφά ,τον Αναγνωστόπουλο, τον Τσακάλωφ, και τον Ξάνθο και την «Φιλική Εταιρεία». Το 1839 κυκλοφόρησε η «Επιτομή της Ιστορίας της αναγεννηθείσης Ελλάδος αρχομένη από του έτους 1715, και λήγουσα το 1837», του Αμβροσίου Φραντζή που μας παρουσίασε μιαν άλλη αλήθεια.Την επανάσταση του 21,οργάνωσαν ,ο Κωνσταντίνος Υψηλάντης, (+1816.Κίεβο),ο Αλέξανδρος Ιωάννη Μαυροκορδάτος,(+1819.Μόσχα) ,και ο Ιωάννης Καποδίστριας.Γιατί εξακολουθούμε να πιστεύουμε τον πρώτο και όχι τον δεύτερο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: